Welkom bij Nailspolishbylaura
Hier zul je elke maandag en vrijdag nieuwe artikelen vinden.
ze kunnen zowel reviews, swatches, stashes als shoplogs bevatten. Maar ook op woensdag komt er iets heel leuk op namelijk een tip van de week!
Blijven bezoeken dus! En sluit je ook aan als volger van deze blog!

vrijdag 17 augustus 2012

Schrale gebarsten lippen

We kennen het allemaal wel, die irritante lippen die bijna altijd wel droogstaan of opengebarsten zijn. Ik heb nog nooit opengebarsten lippen gehad maar ik ken wel een paar mensen die dat heel rap hebben dus daarom dit artikel. Verder heb ik wel heel erg last van droge lippen.




De huid van je lippen zijn heel erg dun, zo dun dat je zelfs de bloedvaten erdoor ziet. Daardoor zijn je lippen ook zo rood. Je lippen bevatten geen vet daarom drogen ze gemakkelijker uit.

Doordat je lippen zo droog zijn zit de lipstick minder mooi want je ziet de velletjes over zitten! Wist je zelfs als je lippen heel erg droog  zijn dat ze zelfs een beetje krimpen daardoor heb je die rimpel of plooien in je lippen.

Hydrateren van binnen uit doe je door voldoende te drinken.
Hydrateren van buiten doe je natuurlijk door ze vettig te houden. Hiervoor kun je lipbalsems met ingrediënten als jojoba, kokos, cocaoboter, sheabutter, ...
Ik gebruik liever vaseline, ik geloof dat dat mijn lippen toch iets beter voedt. Wat je verder ook af en toe is moet doen is scrubben. Dat helpt bij de doorbloeding en het verwijderen van dode huidcellen en losse velletjes. Maak je lippen niet te vaak droog anders drogen ze nog meer uit. Als je barstjes hebt ga er dan niet aan trekken en bijten.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten