Welkom bij Nailspolishbylaura
Hier zul je elke maandag en vrijdag nieuwe artikelen vinden.
ze kunnen zowel reviews, swatches, stashes als shoplogs bevatten. Maar ook op woensdag komt er iets heel leuk op namelijk een tip van de week!
Blijven bezoeken dus! En sluit je ook aan als volger van deze blog!

vrijdag 31 augustus 2012

Kies jouw ideale deo




Iedereen heeft wel een deo nodig voor die stinkende geur van je zweet een beetje te verdoezelen. Maar welke vind jij nu de leukste of het best bij jou passen. Maak kennis met alle soorten deo's die je kan vinden.

Benieuwd welke je kan vinden?

Er bestaan vijf soorten deo's, ik zal ze allemaal behandelen en je voor- en nadelen van ze vertellen. Verder zal ik jullie ook mij favoriet aantonen en zal ik ook vertellen waarom hij mijn favoriet is.


  1. Een spray
Voordeel: fris, krachtig en hygiënisch.

Nadeel: soms wat overvloedig. Een spray bevat vaak drijfgas en daarop kunnen oksels allergisch reageren.




    2. Een roller

Voordeel:  zachter dan een spray, met een even krachtige werking.

Nadeel: plakkerig en minder hygiënisch. Op reis kan de roller gaan lekken.

                                 
   

    3.  Een stick

Voordeel: zacht, fris en even krachtig, lekt niet.

Nadeel: kan uitdrogen, blijft tijdens het smeren plakken aan haartjes onder je oksel.


      4. Een crème

Er zijn enkele deo's in crèmevorm te verkrijgen. Een crème is vooral prettig als je overgevoelig bent voor ingrediënten in een spray, stick of roller.

Voordeel: zacht, voedend en uitermate geschikt voor de gevoelige huid.

Nadeel: brengt onhandig aan, je moet altijd even je handen wassen en de crème blijft langer plakkerig.





      5. Een kristal

Bij de natuurwinkel kun je een deodorantkristel vinden. Dat is een harde, kristalachtige bol of stick die elke keer bij gebruik een klein laagje achterlaat onder je oksel.

Voordeel: puur natuur en goede werking. Je doet er eeuwen mee.

Nadeel: het kristal is niet altijd handig in gebruik. De huid moet nat zijn bij gebruik en dat kan gaan vervelen. Een kristal is erg zuur en het prikt als je je net onthaard hebt. Laat de kristal niet vallen, hij kan kapot!




Het liefst gebruik ik toch de spray omdat ik dat al makkelijker vind om hem te gebruiken. Verder heb ik dan ook niet het gevoel dat mijn oksel nat is van het product ( ik vind het verschrikkelijk als mijn oksels nat zijn).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten